Informacje

Niemcy i Rosja będą wspólnie produkować sprzęt wojskowy

Zgodnie z informacjami jakie podaje portal euractiv.com, KE zatwierdziła joint venture niemieckiej firmy motoryzacyjnej Daimler AG i rosyjskiej Kamaz OJSC, która zajmuje się produkcją ciężarówek oraz pojazdów opancerzonych, które m.in. użyto podczas konfliktu na Ukrainie.

Fot. pixabay.com

Fot. pixabay.com

Współpraca dwóch spółek opierać się będzie przede wszystkim na produkcji ciężarówek o małej i średniej ładowności, a także ich części. Warto zaznaczyć jednak, że produkcje Kamaz OJSC to głównie produkcja wozów pancernych, które stanowią czołową część wyposażenia rosyjskich sił, również w Donbasie.

Zgodnie z prawem unijnym, eksport bądź import do i z Rosji jest zabroniony. Jednakże Komisja Europejska zdaje się nie dostrzegać żadnego wykroczenia ze strony rosyjskiego państwa.

„Joint Venture o którym mowa dotyczy wyłącznie produkcji ciężarówek na terenie Rosji i Białorusi. Nie narusza to europejskich regulacji dotyczących uczciwej konkurencji w UE. KE udziela zgody na fuzje w sposób merytoryczny i niezależny od kontekstu politycznego” – komentuje całą sprawę KE.

O dobrych relacjach na  tle gospodarczym UE z Rosją zapewnia sam Siergiej Czemiezow, dyrektor generalny rosyjskiej firmy zbrojeniowej  Rostec. Według niego, żaden większy projekt gospodarczy odnoszący się do Rosji i UE nie został zawieszony. Poinformował również o wspólnej budowie z włoską firmą, helikopterów wojskowych.

Innego zdania jest Edgars Rinkevicks, Minister Spraw Zagranicznych Łotwy. Jego zdaniem nawet jeśli nie ma żadnych formalnych przeszkód do blokady fuzji, należy wziąć pod uwagę aspekt moralny i polityczny. Swoje stanowisko tłumaczy sytuacją na Ukrainie, gdzie  w wyniku rosyjskiej agresji zaanektowano Krym. Zauważa również, że decyzja KE, nie wpływa na dobry wizerunek państwa niemieckiego.

Źródło: wpolityce.pl

Komentarze - Facebook

Komentarze
To Top